2012. november 18., vasárnap

Újabb sapka kesztyűvel! Kesztyűcske leírásával!

A mami vett néhány gombócka fonalat, hogy újabb sapkát tudjon kötni Zalánkának. Mert sapiból sohasem elég. A fonalból tellett még egy pár kesztyűcskére is.



A kesztyűcske ujj nélküli, mert a pici ujjacskának nem kell még külön kesztyűujj! 
Az én saját leírásom ezennel közzé teszem, mert bizony nem találtam hozzá, vagy nem voltam elég türelmes keresgélő. Inkább megkötöttem magamtól!! :o))

Babakesztyű: harisnyakötő tűkkel (5 db) készült. Felszedünk 26 szemet, és 1 sima 1 fordított szemmel kötjük az első sort. Ezután a 4 tűre elosztva a szemeket, körben kötjük a passzét, összesen 15 sort. A következő sorban simán kötünk, és egyenletesen elosztva 4 szemet szaporítunk. Most 30 szem van a tűkön. Sima kötéssel kötünk 25 sort. Ezután kezdjük el az ujjakhoz a fogyasztást. Én ilyenkor már csak két tűre szedem át a szemeket, kétfelé osztva. Az 1. és 2. szemet összekötjük balra dőlő fogyasztással. A 14. és 15. szemet összekötjük jobbra dőlő fogyasztással, a 16. és 17. szemet ismét balra dőlő fogyasztással kötjük össze.A sor végén a 29. és 30. szemet ismét jobbra dőlő fogyasztással.   A következő sorokban ugyanígy kötünk, és fogyasztunk a két szélen, az előző sor fogyasztásai fölött. Középen mindkét oldalon már csak 8-8 szem maradjon, ezeket egyszerre fejezzük be. A fonalat kicsit hosszabbra hagyjuk, és elvágjuk. Ezzel varrjuk össze a lekötött szemeket. A visszáján eldolgozzuk a szálakat, és átadjuk a babának! (vagy a mamának) :o)))  
Remélem, segítettem valakinek!   

Nincsenek megjegyzések: