2010. július 3., szombat

Gilice, és a túrós süti!

Csütörtökön szerencsére itthon voltam, mert ekkor érkezett meg a Barkától a fonalam.
Egy kicsit pontatlanul volt címezve ( nem az én hibám, regisztráltam, e-mailban is elküldtem), szegény postásfutár háromszor ment az utcánkon végig, mire megtalált. De ugye végre itt van, és ez a lényeg!!
Pihe-puha, és gyönyörű színek, ugye???!!!





Már alig bírtam, hogy ne kezdjek bele a Gilice fonalak horgolásába. Ezekből lesz a szeretetvarázs-takaró. Egy egész takarót vállaltam, és így egy kicsit eltérek, Eszter ajánlására, a többiek által horgolt nagyi-blokktól.
Horgolgatok, horgolgatok, de azért rákívánkoztam egy kis túrós sütire. Jólesik a szombati ebéd után. Abban már nem is reménykedem, hogy holnapra is marad. :o)))



Túrós (almás, meggyes) süti:
40 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 20 dkg vaj (margarin), 2 tojássárgája, 1/2 citrom reszelt héja (szárított is jó, az majdnem mindig van itthon egy tasakkal), 1/2 citrom leve (ha más nincs, a flakonból öntök :o)) ), 10 dkg porcukor, 2-3 evőkanálnyi tejföl vagy kevés tej, hogy könnyen összeállítható legyen. Összegyúrjuk, és amíg a tölteléket elkészítjük, a hűtőben pihentetjük a tésztát.
Túrótöltelék: 50 dkg túró, kb. 15 dkg cukor (nem szoktam émelygősre cukrozni, mert a tetejére is szórok majd, de ízlés szerint lehet kicsit többet is), 1 csomag vaniliáscukor, pottyantottam bele egy jó marék mazsolát is. Ezeket összekeverem, és lazán belekeverem a 2 tojás fehérjét habbá verve.
A tésztából két lapot nyújtok, az egyiket a kivajazott tepsibe teszem. Rásimítom a tölteléket, befedem a másik lappal. Villával kicsit megszurkálom a tetejét, előmelegített sütőben készre sütöm. Tetejére porcukrot hintek.
Egy kicsit azért várjunk vele, míg kihűl, és utánna kóstolgassuk!! :o))
Mutatom, hogy hol tartok a takaróval! A színek igazán kedvemre valók, fiúnak készül. Három színsort horgoltam, mértem! Kb. 11 színsor adja majd ki a méretet. Remélem elég gyorsan horgolok, és elég lesz a fonal is! :o)))



A többi dolgomat egyenlőre pihentetem, majd ha ezzel jól haladok, csak akkor tudom mutatni. Esetleg horgolás közbeni pihenésképpen varrom a megkezdett pici keresztszemesemet, a megkezdett kötött stólát, ......! :o)))



11 megjegyzés:

Ida13 írta...

Húúú, de jól néz ki!!! Remélem, hogy nagyon fogja becsülni a jövendő tulajdonosa! Gyönyörűűű!

Csandi írta...

Jaj, nagyon jól harmonizálnak ezek a színek. Nagyon szép:) A sütid meg nagyon guszta:)

KicsiKató írta...

Nagyon jó lesz ez a takaró! Érdekes, ha nagyimintáról van szó, csak négyzetben tudok gondolkodni, de ez sokkal jobban tetszik! Mekkorára tervezed?

Silerika írta...

Ida13!Köszi, én is remélem! :o)
Csandi, köszi!A színek a takarót-tervező szerintiek, én csak sorbaraktam! Elég jól sikerült, fogy rendesen, főleg, hogy váratlanul hazajött a nagyhohohorgász fiam!! :o))
Kicsikató, köszi! Haladós így sorba horgolni, 80 x 115-ös a terv. :o))

orsolya vanessza kiss írta...

Gyönyörű!! Én is akarok ilyettttt tudni :)

orsolya vanessza kiss írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Edina írta...

Csodaszép lesz a takaró, nagyon jók a színei!!!

leda írta...

Hú, de elvarázsoltak mostanában a fonalak! Persze érthető! Csodás dolgokat készítesz! :)

Silerika írta...

Vanessza, köszönöm! Segíthetek??? :o))
Edina, köszönöm neked is! Nekem is tetszenek ezek a színek! :o)
Leda! Köszönöm szépen! Tényleg most jobban megy ez, mint a varrás! :o)

Frivolina írta...

Nagyon szép lesz és el tudom képzelni milyen puha:)

Silerika írta...

Frivolina, köszönöm! Igyekszem! :o)