2009. július 14., kedd

Atarashii I. rész !


Az "atarashii" technikának nem igazán találtam magyar nyelvű leírását a neten. Ez egy japán hajtogatós technika, ahol a "kört a négyzetre kell hajtani". Elég borsos áron vannak megrendelhető könyvek német és angol oldalakon, de én szerencsés vagyok, mert a táborban megmutatták az alapokat. Utánna a variációk számtalan módon elkészíthetők.
Előre jelzem, én is csak most tanultam, de ami rám ragadt, szívesen megosztom Veletek!


Több olvasómnak is tetszett, amit készítettem ezzel a tecnhikával. Kérték, mutassam már meg, hogyan készült. Nem bonyolult a dolog, de először az egyszerűbb változat, csak a könnyebb érthetőség miatt. Ígérem, ha ezt megcsináltátok, megmutatom a bordó-fehér mintájára készültet is.


Ezek a méretek, amik itt következnek, pont megfelel egy kisolló tartójának. Akkor rajta, remélem érthető leszek. :)


Először keménypapírból sablonokat készítek.
A négyzet 13,5 cm oldalú, a kisebb a vasalósablon, aminek a sugara 10 cm, a nagyobb kör sugara 11cm legyen.




A nagyobbik körsablonnal kiszabunk egyszínű anyagból egy kört, ami tartalmazza már a varrásráhagyást is. A négyzettel kiszabunk egy mintás anyagot, és egy darab flízt is.


Az anyag szélétől 3 mm-re körbefércelem az anyagot a színoldalán , duplaszálú cérnával , és csomóval kezdve. Ha körbeértem, az anyagot színével lefelé az asztalra fektetem. Ráteszem a kisebbik, vasalós-sablont, középre igazítom. A fércet óvatosan meghúzom, hogy az anyag rásimuljon a papírra, és a fércet elvarrom. Levasalom, ha kihűlt, a sablont kiveszem.


Ráteszem a kör közepére a négyzet alakú sablont.



A széleket ráhajtom, és jól levasalom. Kihűlés után kiveszem a papírt.


A papír helyére beillesztem a flízt, és a mintás anyagot. Gombostűvel rögzítem az íveket, és a sarkokat.



A rétegeket tűzéssel rögzítettem egymáshoz. Lehet elütő színű cérnával is tűzni, vagy rejtett öltésekkel is varrni. És íme kész az első darab atarashii!!

Több azonos darabot is varrhatunk, amiket a színükkel befelé fordítva egymáshoz öltögethetünk.
Kisollónak tokot készíthetünk, ha ezt a darabot az átlójánál félbehajtjuk, és az egyik oldalon összevarrjuk, majd kifordítjuk.
Remélem érthető, de ha kérdésetek van, akkor írjátok meg, és pontosítom a leírást.
Sikeres varrogatást, következik nemsokára a második rész!!

7 megjegyzés:

Timici írta...

köszönöm szépen, nagyon jól érthető volt, mindig szerettem volna kipróbálni, de majd most, ha megleszek mutatom;o) úgyis kéne az ollómnak egy kis tok az utaztatásokhoz:o)

Mamis írta...

Köszi, így már én is értem ám, hogy miről is beszélgetünk...)))

Abile írta...

Jaaaj, de jóó! Nagyon aranyos vagy, hogy megosztottad velünk! Köszi! Máris mentelek! :o))

Silerika írta...

Timici! Nagyon szívesen. Várom a Te ollótokod hogy sikerül. :)

Silerika írta...

Mamis, szívesen, szerintem mi egy nyelvet beszélünk :)))

Silerika írta...

Abile! Kérésednek megfelelően...Azért remélem, el is készíted, és mutatod majd, hogyan sikerül! :))

Szegedi lány írta...

Szuper ez a leírás, tetszik ez a technika.
Már gyártottam is két ollótokot. Még csak az egyiket fényképeztem, azt a blogomon meg is nézheted, hogy hogyan is sikerült az első. A másik ajándékba készült, még nem fotóztam le.